Elektromos, vagy dízel  Ideális egykezezéshez Kétféle belső elrendezéssel

ARCONA 415

Elektromos meghajtás alapkivitelben

Az Arcona 415 az egyik első sorozatban gyártott vitorlás jacht, amelyek alapkivitelben elektromos meghajtással rendelkezik. (De természetesen a megrendelő igényeihez igazodva dízelmotorral is kapható.) Az elektromos meghajtás flottánk minden hajójánál elérhető opció, az Arcona Yachts pedig büszke arra, hogy jelenleg a legnagyobb „zéró károsanyag-kibocsátású” jachtflottával rendelkezik a vízen, melynek első tagja a 2015-ben piacra dobott Arcona 380e volt. Az Arcona performance cruiserek gyönyörűen vitorláznak, de enyhe szélben, amikor motort kell indítani, az elektromos meghajtás a jövő útja. Kényelem, kimagasló teljesítmény és zéró károsanyag-kibocsátás, ha motort kell használnia – mi mást kívánhatna bárki a jachtjától.

Enteriőr

Az Arcona 415 gyönyörű vonalaival, modern formájával, nyitott hajótükörrel, könnyebben hozzáférhető tárolókkal és több természetes fénnyel rendelkező belső tereivel folytatja az Arcona 410 hagyományát, mint csúcsminőségű performance cruiser, amelyet, mint mindig, a részletekre való legnagyobb odafigyeléssel építenek. A vásárlói igényekre reagálva az Arcona 415 három- vagy kétkabinos változatban is választható, a tulajdonos kabinjában saját fürdőszobával.

Teljesítmény

Ami a teljesítményt illeti, az Arcona 415 Oceanvolt ServoProp 15 kW-os elektromos meghajtó rendszerrel van felszerelve, változtatható menetemelkedésű propeller technológiával. Alapkivitelben 19 kWh-s akkumulátorral rendelkezik. A 15 kW-os villanymotor egy 50 LE-s dízelmotornak felel meg a 40-43 láb hosszú jachtjainkon. Büszkék vagyunk arra, hogy a meghajtórendszerren együtt dolgozhatunk az Oceanvolttal, amely a világ abszolút vezető vállalatait képviseli az elektromos motorrendszerek tervezése és gyártása terén. A rendszer hidrogenerátort használva vitorlázás közben energiát állít elő, és azt az akkumulátorokban eltárolja későbbi használatra. A hidrogenerátor teljesítménye a vitorlázás sebességétől függ, ügyfeleink azonban azt tapasztalták, hogy már 5 csomós sebességnél is hatékony.

Az elektromos meghajtásnak számos előnye van; a kipufogógáz hiánya és a károsanyag-kibocsátás megszüntetése, a folyamatos költségmegtakarítás az üzemanyaggal való tankolással szemben, a minimális működési zaj és rezgés, a megnövekedett belső tér, a teljes energiagazdálkodás, a könnyű használat és karbantartás, valamint a hajó összességében kisebb súlya, ami növeli a teljesítményt.

Alaprajzok

  • Main: 57 m2
  • Jib 107%: 45 m2
  • Spinnaker: 148 m2
  • Gennaker: 132 m2
  • I: 16.60 m
  • J: 4.55 m
  • E: 5.85 m
  • P: 16.20 m
  • L: P4.92 m (107%).
  • CE category: A-Ocean
  • Design: Stefan Qviberg/Arcona Design Team
  • Length overall incl. bowsprit: 12.91 m
  • Length overall excl. bowsprit: 12.20 m
  • Length waterline: 11.20 m
  • Beam: 3.90 m
  • Draft (shallow/standard/racing): 2.00/2.20/2.50 m
  • Displacement:8370 kg
  • Mast Height: 19.80 m
  • Motor: Oceanvolt 15kW
  • Sail Drive: ServoProp 15
  • Water Capacity: 230 Litres
  • Hot Water: 25 Litres
  • Holding Tank: 75 Litres litres 50 litres