European Yacht of the Year 2024 Hosszútávú vitorlázáshoz Belső dingitárolóval
Az első Jeppesen & Pons tervezésű Arcona
Az Arcona flotta új zászlóshajója, az Arcona 50 bemutatása után azonnal el is nyerte Düsseldorfban a European Yacht of the Year 2024 díjat Luxury Cruiser kategóriában. Ez a lélegzetelállító 50 lábas performance cruiser az új tervezővel való együttműködéssel jelentős változást jelent az Arcona Yachts számára. Több mint 6000 hajójával a vízen és tonnányi kupagyőzelmével a vezető tervező, Niels Jeppesen, valamint a Yacht Designer & Naval Architect, Ariadna Pons rengeteg tapasztalatot hozott az Arconához. A Jeppesen & Pons célja az volt az első Arconájuk megtervezésekor, hogy egy olyan 50 lábas performance cruisert hozzanak létre, amelyet két ember is könnyen kezelhet, a kényelem és a vitorlázás teljesítménye pedig egyaránt az igazi Arcona stílust nyújtja. Ez a jacht minden szempontból hatalmas újítás, célja ügyfeleink legmagasabb igényeinek kielégítése, legyen szó a stockholmi szigetvilágban tett körútról, a versenypályáról vagy az óceán átkeléséről.
ARCONA 50 – az úttörő
Elsőként az Arconák között új zászlóshajónk alapkivitelben két alumínium kormánylapáttal van felszerelve a jobb irányíthatóság érdekében. A másik jelentős lépés az Arcona történetében, hogy a hajón beépített dingitároló van. Vízzáró kompozit válaszfalak választják el a belső teret az orrban található vitorlatárolótól, és a farban lévő dingitárolótól. Szintén újdonság a cockpit kialakításában az L-alakú padok és a két asztal, amelyek javítják a funkcionalitást, és lehetővé teszik a vendégek és a legénység számára, hogy könnyebben mozogjanak a cockpitban a vitorlák alatt. A cockpit padlójába süllyesztve elhelyezhető a mentőtutaj, a kormányállás előtt az oldalsó fedélzet alatt pedig a köteleknek van kialakítva tároló. Hátul külön zárható rekeszek vannak a gázpalackoknak és itt található a parti csatlakozó is.
Személyre szabott vitorlázás
Az Arcona 50 kettős kormányállása alapfelszereltség, a cockpit elrendezését és a kötélkezelést kis létszámú legénységgel történő vitorlázáshoz és könnyű használathoz tervezték. A három szálingos árbóc tagolt rod rigging állókötélzettel és központi vezérlésű hidraulikus backstay rendszerrel rendelkezik, karbonárboccal és furling karbon boommal is rendelhető. További opcióként kérhető belső forestagra szerelt betekerhető vihar-orrvitorla óceáni átkelésekhez, valamint az aszimmetrikus bőszeles vitorlák könnyebb kezelését segítő bowspirit is. A nagyvitorla kezelő kötélzet a cockpit padlója alatt fut, a csigasorral együtt, és opcionálisan elektromos travellerrel is rendelhető. A csörlők melletti futókötélzet tárolók segítenek a cockpitot rendezetten tartani. A 80 lóerős standard vagy 100 lóerős közös nyomócsöves befecskendezésű dízel motor összecsukódó propellert hajt meg, a zaj és vibráció csökkentése érdekében. Az opcionálisan kérhető behúzható orrsugár kormánnyal a szűk kikötőkben is kiválóan manőverezhető a hajó.
Skandináv elegancia
A belső térben minden részletet áthat a minimalista skandináv elegancia. A berendezés mahagóniból készült, de skandináv világos tölggyel is rendelhető. Ahogy az a szuperjachtokra jellemző, de az Arconában újdonság, a faanyag maggal van ellátva, hogy maximalizálja a súlycsökkentést anélkül, hogy veszítene az esztétikájából. A konyhában sok praktikus tárolóhely, tűzhely sütővel, valamint nagyméretű mosogató és hűtőszekrény található. Elrendezése lehetővé teszi az L-alakú ülések könnyű hozzáférhetőségét. Lehetőség van alternatív elrendezés kiválasztására is U-alakú ülőfelülettel és további munkafelülettel. A szalonasztalhoz tartozik egy plusz ülés, amely mozgatható és rögzíthető.
A tulajdonosok kabinjában nagyméretű ágy, sok tárolóhely és külön zuhanyzós fürdőszoba található, a vendégek részére pedig további kabinok állnak rendelkezésre és egy zuhanyzó. A két hátsó kabin alapkivitelben dupla fekhellyel rendelkezik, de két-kétágyas verzióban is rendelhető.
Khaya mahagóni, vagy világos tölgy belsővel
A hatalmas tető és oldalablakokból rengeteg természetes fény áramlik a kabinokba, ami növeli a térérzetet. Kárpitok, szövetek és színek széles választékát kínáljuk, amelyek közül a tulajdonos választhat, így szabva személyre Arconáját.
Svéd minőség
Az Arcona flotta összes hajójához hasonlóan az Arcona 50 is a svéd hajóépítőktől elvárt minőséget tükrözi, a legjobb anyagokat, legújabb technológiákat és megbízható, válogatott beszállítókat alkalmazva. A hajótest, a fedélzet és a belső szerkezet vákuum-infúziós Divinycell maggal ellátott GRP-ből készül, a stratégiai fontosságú területeken karbonnal megerősítve. Ezek a karbon erősítések mind a stabilitás, mind a súlycsökkentés szempontjából hasznosak. Mint minden Arcona jachtnak, az Arcona 50-nek is horganyzott acél gerincváza van. Új zászlóshajónk a skandináv jachttervezési és a svéd hajóépítési szakértelem izgalmas kombinációja.
Megjegyzés: A megjelenített képek opcionális funkciókat és felszereléseket tartalmazhatnak, amelyek nem szerepelnek az alapkivitelben
Alaprajzok
- Main Sail: 86 m2
- Self-tacking Jib: 56 m2
- Overlapping Jib 110% (Option): 65 m2
- Asymmetric Spinnaker: 222 m2
- I: 21.00 m
- J: 5.74 m
- P: 20.10 m
- E: 6.85 m
- Design: Jeppesen & Pons
- RCD Category: A-Ocean
- Length overall including optional bowsprit: 15.80 m
- Hull Length: 14.99 m
- Length waterline: 13.98 m
- Beam: 4.60 m
- Draft – Deep keel standard (standard/racing/shallow): 2.95m/2.5m/2.2m
- Displacement (Light boat, no extra equipment): 13900 kg
- Ballast: 4600 kg
- Max Air Draft excl. VHF Antenna: 22.17 m
- Engine: Yanmar 4JH80CR /Sail Drive SD60
- Fuel Tanks (total): 385 Litres
- Water Capacity: 375 Litres
- Holding Tank: 52 + 52 Litres
- Hot Water: 40 Litres